Про підсумки організації освітнього процесу під час дистанційного навчання у 2021/2022 н.р.

 

Великомотовилівськийнавчально-виховний комплекс "заклад загальноїсередньоїосвіти

 І-ІІІ ступенів-дитячий садок" Фастівськоїміської ради Київськоїобласті.  

 

НАКАЗ

 

 «17» червня 2022р                                                                                                                  № 21-о

Про підсумкиорганізаціїосвітньогопроцесупід час

дистанційного навчання у  2021/2022 навчальному році

 

Відповідно до Закону України "Про освіту", Закону України "Про повну загальну середню освіту", Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану", наказу Міністерства освіти і науки України від 28 березня 2022 р. № 274 "Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні", пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630, в зв’язку  з введенням у країні воєнногого стану, було організовано освітній  процес із використанням технологій дистанційного навчання для учнів 1-11 класів протягом 2021- 2022 року.Заступником директора з навчально-виховної роботи здійснено аналіз організації  освітнього процесу під час дистанційного навчання  (довідка додається). В цілому, можна  стверджувати  про задовільний стан організації освітнього процесу під час карантину. Враховуючи вище зазначене та з метою підвищення якості дистанційного навчання, виходячи з результатів аналітичної довідки,

НАКАЗУЮ:

1.        Стан організації освітнього процесу  у  2021/2022  навчальному році  з  використанням технологій дистанційного навчання вважати задовільним.

2.        Керівникам шкільних методичних формувань:

2.1.  На чергових засіданнях детально проаналізувати ефективність роботи  вчителів-предметниківщодо здійснення освітнього процесу під час дистанційного навчання.                                                            

Серпень 2022р.

2.3. Удосконалити систему зворотнього  зв’язку між усіма учасниками освітнього процесу. Постійно.

3.        Вчителям предметникам та класним керівникам:

3.1. Організувати інструктаж для батьків та дітей стосовно роботи з обраною платформою. Серпень 2022.

3.2.  Дотримуватися правил комунікації та режиму роботи  для вчителівта учнів.

Постійно.

3.3.  Продовжити  напрацьовувати сучасний, інтерактивний освітній контент.Постійно.

4.        Заступнику директора з НВР Перепелиці І.С.:

4.1.Контролювати організацію педагогами школи освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання та надавати відповідну інформацію в управління освіти.

4.2. Чітко та узгоджено організовувати дистанційне навчання у закладі. Підвищувати кваліфікацію вчителів з організації дистанційного навчання та використання ІКТ технологій.

Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

Директор          Сергій  Войналович

Додаток 

до наказу

АНАЛІЗ

стану організації та контролю освітнього процесу

під час дистанційного навчання у 2021-2022 році

 

Освітній процес в умовах дистанційного навчання  був організований з урахуванням принципу здоров'язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів.Заступником директора Перепелицею І.С. було  розробленорозкладуроківта дзвінків  із врахуваннямсанітарних норм  тривалості та складності.Вчасно здійснювалася заміна уроків тимчасово відсутніх вчителів із веденням книги замін. Робота вчителів–предметників контролювалася у дистанційномурежимі. На сайті  закладу  в розділі «Дистанційне навчання» була розміщена інформація щодо  організації дистанційного навчання. Вчитель математики Горобей Ю.В. та вчитель української мови Ольшана Л.В. використовували для проведення уроків власні сайти. В зв’язку з недостатнім забезпеченням педагогів закладу необхідною комп’ютерною техніхою та гаджетами, враховуючи епідеміологічну ситуацію та змінений графік руху транспорту у громаді, було  дозволено  вчителям працювати дистанційно з дому. Всім учням був забезпечений доступ до навчальних матеріалів та завдань шляхом використання різних засобів обміну інформацією.  Вчителі використовували сучасні методи та технології, щоб навчання було ефективним та цікавим.

Зведена інформація щодо використання дистанційних платформ та месенджерів подана в таблиці:

 

Прізвище

та ініціали

вчителя

Google

Glass

room

Google Meet

Viber-

група

Zoom

Skype

Near

pod

На урок

You

Tube

 

1.

Войналович С.А.

 

+

+

 

 

 

+

+

2.

Перепелиця І..С.

 

+

+

 

 

+

+

+

3.

Ольшана Л.В.

+

 

+

+

 

 

+

+

4.

Телитченко Н.Я.

 

 

+

+

 

 

 

 

5.

Перехрест Т.Д.

 

 

+

 

 

 

 

 

6.

Жуков М.О.

 

+

+

 

 

 

+

+

7.

Кучерява В.П.

 

 

+

+

 

 

+

 

8.

Горобей Ю.В.

 

 

+

+

 

 

 

 

9.

Телитченко О.М.

 

 

+

 

 

 

 

 

10      

Денисенко В.В.

 

 

+

 

 

 

 

+

11

Сердюк Л.В.

 

 

+

 

 

 

+

+

12

Жук Г.П.

 

 

+

+

 

 

 

 

13

Карлінська В.Л.

+

 

+

 

 

 

 

 

14

Реут С.С.

 

 

+

 

 

 

 

+

15

Ярмолюк Г.В.

 

 

+

+

 

 

 

+

16

Паламар Г.В.

 

 

+

 

+

 

+

+

17

Сингаєвська Т.О.

 

 

+

+

 

 

 

+

18

Войналович В.В.

 

+

+

 

 

 

+

+

19

Груша М.В.

 

 

+

 

 

 

 

 

20

Божко І.Г.

 

 

+

 

 

 

 

+

21

Посітко Ю.В.

 

 

+

 

 

 

 

+

 

Основним завданням  вчителів  стало питання  організації ефективної комунікації з учнями і  батьками. Для оперативного інформування була створена Viber-група педагогічних працівників та кожного окремого класу. 

Виконання  освітньої  програми,  навчальних  програм  танавчального  плану  було забезпечено у повному обсязі за  рахунок  ущільнення  навчального  матеріалу,  організації самостійної  навчальної  діяльності  учнів,  додаткових  консультацій  зза рахуноквикористанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні зміни  до  календарно-тематичного  планування  з  предметів  інваріантної  та варіативної  складової  навчального  плану  закладу  освіти  для  забезпеченняякісного виконання програм без урахування показників з кількості днів. Оцінювання,  зокрема  підсумкове,  результатів  навчання  здобувачів освіти  здійснювалось  з  використанням  технологій дистанційного  навчання  (розділ  ІІІ  Положення  про  дистанційну  форму здобуття  повної  загальної  середньої  освіти,  затвердженого  наказом Міністерства  освіти  і  науки  України  від08  вересня2020  року  №1115, зареєстрованим  у  Міністерстві  юстиції  України28  вересня 2020р.  за  № 941/35224). Результати оцінювання навчальних досягнень повідомляли учням в індивідуальному порядку, шляхом використання одного із засобів зв'язку (електронної пошти, смс-повідомлення, повідомлення в одному з месенджерів, повідомлення по телефону тощо). Поточне оцінювання вчителі здійснювали в письмовій формі, застосовуючи такі його види: тестування, практичні, контрольні, діагностичні роботи, дослідницькі та творчі проєкти, есе. Кількість робіт, які підлягали поточному оцінюванню та передбачали фіксацію оцінки у класному журналі, під час дистанційного навчання були оптимізовані з метою уникнення перевантаження учнів. Підсумкові оцінки за І та II семестри виставлялися з урахуванням результатів поточного, тематичного оцінювання, оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку. Якщо з навчального предмета не передбачено тематичних підсумкових робіт, підсумкові оцінки виставлялася за результатами поточного оцінювання. Учні, які не мали результатів поточного оцінювання з об'єктивних причин, були оцінені за результатами проведення семестрової контрольної роботи.     Для забезпечення рівних умов проходження оцінювання всіма учнями було  запроваджено гнучкий графік проведення підсумкових контрольних робіт за ІІ семестр.  Семестрове  оцінювання  за  ІІ  семестрздійснювалося за результатами: тематичного оцінювання; поточного  оцінювання,  отриманого  учнями  під  час  очного   і дистанційного навчання; підсумкового  оцінювання  за  ІІ  семестр,  що  здійснювалося,  у  тому числі,  у  вигляді  письмових  контрольних  робіт, онлайн  тестування, діагностичних робіт, усних співбесід.Річне  оцінювання    здійснювалося  на  підставі  семестрових    оцінок.  Під  час виставлення  річних  оцінокпедагоги враховували динаміку  особистих результатів  навчання  учнів  з  предмета  та  сформованість  в  учнів уміння застосовувати набуті знання.

У 1-4  класах  підсумкова  оцінка  за  рік,  відповідно  до  Методичних рекомендацій  щодо  оцінювання  результатів  навчання  учнів 1-4  класів закладів  загальної  середньої  освіти,  затверджених  наказом  Міністерства освіти  і  науки  України  від13.07.2021  №813,  визначалася  з  урахуванням динаміки  досягнення  того  чи  іншого  результату  та  спостережень  вчителя  за учнями.

В умовах воєнного стану,введеного в Україні з початком повномасштабного військового вторгнення на територію нашої держави збройних сил російської федерації, з метою надання психологічної підтримкиучням, батьками  та педагогам закладу, практичний психолог Ярмолюк Г.В. та  соціальний педагог Реут С.С.надавали консультації та поради, активно висвітлювали потрібну інформацію на сторіночці «Соціально-психологічна служба Великомотовилівського НВК»  у Facebook.

      Заступником директора з виховної роботи Левченко Ю.В. було організовано усі можливі сприятливі умови для розвитку та формування особистісних здібностей кожної дитини з урахуванням змішаної та дистанційної форми навчання у зв’язку із пандемією Covid-19;  та з поправками на воєнний стан через російське вторгнення на територію України з розвязанням активних бойових дій. Аналіз організації виховної роботи в умовах дистанційного навчання  свідчить про те, що робота була керованою, планомірною і дала здебільшого позитивні результати у рівні вихованості учнів, згуртованості класних колективів, зростанні творчої віддачі педагогів.

Однак, серед позитивних аспектів роботи в умовах дистанційного навчання є ряд недоліків,над якими потрібно працювати, а саме:

−не всі  учні  працюють активно на платформах дистанційного навчання ( 8 клас).

Для покращенняроботи  класні керівники, вчителі-предметникив телефонному режимі  з’ясовували  причини, при необхідності надавали консультації,шукали нові можливості зворотнього зв’язку з учнями;

−  відсутність доступу до  Інтернету  у деяких  учнів та контролю з боку батьків;

−  важливо проаналізувати ефективність технологій, використаних під час дистанційного навчання, зокрема й для того, щоб продовжити використовувати деякі з них для змішаного навчання, електронної підтримки очних занять тощо;

−  навчання вдома вимагає значно вищого рівня мотивації і самодисципліни;

−  питання  культури комунікації, взаємоповаги і конструктивного зворотного зв’язку загалом;

−  відсутність чи застарілість комп'ютерного обладнання та програмного

забезпечення в сім’ях та у вчителів;

−  погана якість Інтернет  та/або мобільного підключення;

−  відсутність стандартизованої онлайн-платформи для дистанційного

навчання.

Результати спілкування з батьками дають підстави стверджувати, що 65% батьків частково  роз’яснювали матеріал та виконували завдання спільно з дитиною;  32%  -  допомагали в усіх роз’ясненнях та завданнях;  47% допомагали із налаштуванням технічних пристроїв для навчання.  Є батьки, які не розуміють шкільну програму, тому не можуть допомогти дитині із виконанням завдань. Найскладніше батькам допомагати дітям з виконанням завдань з  англійської мови.

Позитивними змінами у роботі педагогічного колективу можна вважати той факт, що  всі  вчителі працювали, змінювалися, навчалися та  розвивалися. Педагоги побачили, як за допомогою сучасних технологій можна урізноманітнити урок, створити цікавий та інтерактивний освітній контент, полегшити свою роботу та роботу  учнів. 

 

РЕКОМЕНДУЮ:

1.  Стан організації  освітнього процесу під час карантину вважати

задовільним.

2. Керівникам шкільних методичних формувань:

2.1.  На чергових засіданнях детально проаналізувати ефективність роботи щодо здійснення освітнього процесу під час карантину, визначитися з платформою, на якій буде проходити,  за потреби, за технологією дистанційного навчання.

3.Удосконалити систему зворотнього зв’язку між усіма учасниками освітнього процесу.

4.Організувати інструктаж/навчання для батьків та дітей про те, як працювати з обраною платформою.

5. Дотримуватися  правил комунікації та режиму  роботи  для вчителів та учнів.    

6. Педагогічним працівникам продовжити  напрацьовувати сучасний, інтерактивний освітній контент.

7.  Чітко та узгоджено організовувати дистанційне навчання у закладі. Підвищувати кваліфікацію вчителів з організації дистанційного навчання та використання ІКТ технологій.

8. Посилити роботу щодо навчання  дітей, вчителів та батьків безпеці в Інтернеті.

9.Провести розяснювальну роботу з батьками учнів, які вирішили, що дистанційне навчання – це канікули.

10. Спланувати заходищодореалізаціїКонцепціїнаціонально-патріотичного виховання.

11. Забезпечити психологічну підтримку дітей в процесі навчання.

 

1.  Стан організації  освітнього процесу під час карантину вважати

задовільним.

2. Керівникам шкільних методичних формувань:

2.1.  На чергових засіданнях детально проаналізувати ефективність роботи щодо здійснення освітнього процесу під час карантину, визначитися з платформою, на якій буде проходити,  за потреби, за технологією дистанційного навчання.

3.Удосконалити систему зворотнього зв’язку між усіма учасниками освітнього процесу.

4.Організувати інструктаж/навчання для батьків та дітей про те, як працювати з обраною платформою.

5. Дотримуватися  правил комунікації та режиму  роботи  для вчителів та учнів.    

6. Педагогічним працівникам продовжити  напрацьовувати сучасний, інтерактивний освітній контент.

7.  Чітко та узгоджено організовувати дистанційне навчання у закладі. Підвищувати кваліфікацію вчителів з організації дистанційного навчання та використання ІКТ технологій.

8. Посилити роботу щодо навчання  дітей, вчителів та батьків безпеці в Інтернеті.

9.Провести розяснювальну роботу з батьками учнів, які вирішили, що дистанційне навчання – це канікули.

10. Спланувати заходищодореалізаціїКонцепціїнаціонально-патріотичного виховання.

11. Забезпечити психологічну підтримку дітей в процесі навчання.