Звіт директора за 2016-2017 н.р.

Звіт директора Великомотовилівського НВО «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –дитячий садок»   на загальних зборах про свою діяльність на посаді протягом 2016-2017 навчального року.

  Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2016-2017навчального року.

  На цих загальних зборах ми керуємося Положенням про порядок звітування директора   Великомотовилівського НВО перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи, щодо своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено за загальних зборах у червні 2007 року.

  Як директор, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався Статутом НВО, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про заклад.

Великомотовилівське  навчально-виховне об’єднання «загальноосвітня школа І-ІІІ   ступенів – дитячий садок»  Фастівської районної  державної адміністрації Київської  області   знаходиться  у комунальній формі власності територіальної громади Мотовилівської сільської ради. Управління та фінансування здійснюється відділом освіти Фастівської  РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля НВО прийнята в експлуатацію 1985 року, земельна ділянка, яка належить НВО має площу 2,4 га.   НВО  складається з двох підрозділів  : дитячий садок «Любисток» на 60 дітей та школи .  У 2016-2017 навчальному році працювало 20 педагогічних працівники, 5 вихователів дитячого садка  та 15 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 166 учнів  у 11 класокомплектах, середня наповнюваність класів становить 15,0 учнів.

2. Кадрове забезпечення.

  У 2016-2017 навчальному році штатними працівниками Великомотовилівське НВО   було забезпечене на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. 95% педагогів школи пройшли навчання інформаційним технологіям по програмі Іntel «Навчання для майбутнього» та володіють ІКТ.   

    

3. Методична робота.

  У школі діє певна система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі.   Педколектив працює над проблемою « Науково – методичний супровід підготовки вчителя до роботи з обдарованими учнями»

Виховна проблема: «Формування національної свідомості та виховання духовно-вільної, творчої, гармонійно розвиненої особистості »

Керівництво методичною роботою здійснювала методична рада, яка працює на базі шкільного методичного кабінету.                   В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного кабінету (кабінет заступника з НВР), де сконцентровані нормативні документи про освіту, зразки підручників, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчих групп, буклети учителів, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, тощо. Результативною була робота всіх методичних об’єднань. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи по проблемах, зросла їх педагогічна майстерність. Внаслідок чого рівень навчальних досягнень учнів школи оцінюється хорошими показниками. Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи. Використовуються у навчально-виховному процесі також проектно-рефлексивні, модульні технології, технології продуктивного навчання.

   

4. Навчальна діяльність учнів.

  Протягом 2016-2017 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2016 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 12 учнів.

  У школі існує певна система роботи щодо профільного навчання. У 8-9 класах проводиться допрофільна підготовка. У 9 класі поглиблено вивчається  біологія. З цією метою була налагоджена робота курсів за вибором та факультативів. 

       Особлива увага приділялася роботі зі здібними та обдарованими учнями; організації та проведенню олімпіад з базових дисциплін, турнірів, конкурсів. Відповідно до навчального плану роботи школи за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано факультативні заняття з  інформатики, біології, географії, української літератури, історії України. Курси за вибором: Живи за правилами,   Видатні постаті України, Історія України в особах, Спеціальні історичні дисципліни,  Фізика в русі.    На заняттях учні поглиблено опрацьовували навчальний матеріал з предметів, розв’язували олімпіадні завдання.

    Дана робота принесла певні результати.

           У  ІІ етапі взяли участь  25 учнів   з 6-11  класів. Значна частина учнів, які брали участь у ІІ етапі олімпіад з базових дисциплін, не вклалися в нормативні показники оцінювання робіт.

       Призерами ІІ ( районного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін та І (районного) етапу  Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України у 2016/2017н.р. стали:

-              Призери Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2016-2017н.р.

Назва оліміади

(етап)

Прізвище, ім’я, по батькові учня

 Етап

Клас

 

Місце

П.І.П. учителя 

1.

Всеукраїнська учнівська олімпіада із  зарубіжної літератури.

Кривенко Катерина Павлівна

районний

7

ІІІ

Перепелиця І.С.

2.

Всеукраїнська учнівська олімпіада із  зарубіжної літератури.

Жук Денис Євгенійович

районний

10

ІІ

Перепелиця І.С.

3.

Всеукраїнська учнівська олімпіада  з  української мови

Жук Денис Євгенійович

районний

10

34,5б.

Ольшана Л.В.

4.

Всеукраїнська учнівська олімпіада  з  екології

Жук Денис Євгенійович

районний

10

83б.

Жук Г.П.

5.

Всеукраїнська учнівська олімпіада  з  трудового навчання

Журавльов Богдан Андрійович

районний

8

50,8

Денисенко В.В.

 

Районний етап Всеукраїнських учнівських конкурсів

Назва конкурсу

(етап)

Прізвище, імя, по батькові учня

Предмет , номінація

Клас

Місце

П.І.П. учителя  

 

1

Районний та обл. етапи заочного Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів «Моя Україно!» та «Моя країна -Україна»

Тичінська  Діана

Олександрівна

«Натюрморт”

2

І

Сингаєвська Т.О.

 

2

ІІ районний   етап  Всеукраїнська виставки-конкурсу

 «Український

сувенір»

Рожошенко Марта

Іванівна

Зразки традиційних іграшок, (ляльки, фігурки людей, тварин, птахів…)

7

І

Жук Т.Є.

 

3

Районний етап Всеукраїнської виставки-конкурсу образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій край»

Рожошенко  Марта

Іванівна

 

7

І

Жук Т.Є.

 

3

Районний етап обласної пошукової акції «Герої серед нас: сучасні захисники України»     

Керівник Перепелиця І.С.

Напрям «Виховуємо патріотів»

7-10

ІІ

Перепелиця І.С.

 

4

 ІІ районний етап

конкурсу на кращу туристсько-краєзнавчу експедицію учнівської молоді з активним способом пересування «Мій рідний край»

Учні  10 класу

«Історія малого села – частина великої історії України»

10

ІІ

Сердюк Л.В.

 

5

ІІ районний   етап Всеукраїнська новорічно-різдвяної виставки-конкурсу «Новорічна

 композиція»                                                                                                                                

Демиденко Вероніка

Богданівна

Номінація «Стилізована ялинка»

3

ІІ

Войналович

В.В.

 

Шмига Вікторія Анатоліївна

Номінація «Новорічна картина чи колаж»

9

І

Жук Т.Є.

 
   

6

ІІ районний етап  проекту-конкурсу «Природоохоронний Атлас Київщини»

Жук Михайло Євгенійович

«Стежинками села Велика Мотовилівки»

5

ІІІ

Жук Г.П.

 

7

Районний етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України у 2016/2017 н.р.

Жук Денис Євгенійович

Хімія

10

І

Жук Г.П.

 
   
 

Данілевська Світлана

Вікторівна

Біологія

11

І

Жук Г.П.

 

8.

ІІ  районний  етап VІІ Міжнародного

мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

Жук Михайло Євгенійович

Українська мова і література

5

І

Ольшана Л.В.

 
 

Районний етап Всеукраїнського гуманітарного конкурсу

«Космічні фантазії»

Суслова Наталія

Геннадіївна

 

5

І

Жук Т.Є.

 

9.

Районний етапу ХVІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням у 2016-2017 н.р.

Жук Денис Євгенійович

Література

10

І

Ольшана Л.В.

 
 

Районний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста»(тема: «Ландшафти як середовище життя та об’єкти охорони»)

Жук Денис Євгенійович

Біологія

10

І

Жук Г.П.

 
 

Районний відбірковий тур обласного дитячо-юнацького конкурсу виконавців сучасної патріотичної пісні «Калиновий дзвін»

Дубчак Анастасія Вікторівна

 

4

І

   

                                                   Обласний етап

Назва конкурсу

(етап)

Прізвище, ім’я, по батькові учня

Предмет ,

номінація

Клас

Місце

П.І.П. учителя, 

1.

ІІІ обласний етап  заочного Всеукраїнського конкурсу робіт юних фотоаматорів “Моя Україно

Тичінська Діана

Олександрівна

Номінація

“Натюрморт”

2

ІІ

Сингаєвська Т.О.

2.

ІІІ  обласний  етап VІІ Міжнародного

мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді

імені Тараса Шевченка

Жук Михайло Євгенійович

 

5

ІІІ

Ольшана Л.В.

 

Районний етапу ХVІ Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням у 2016-2017 н.р.

Жук Денис Євгенійович

Література

10

ІІІ

Ольшана Л.В.

5. Виховна та позакласна робота.

  Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв'язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

• Превентивне виховання.

• Морально-етичне виховання.

• Художньо-естетичне виховання.

• Громадянсько-патріотичне виховання.

• Трудове виховання.

• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.

• Екологічне виховання.

  Районні виховні заходи у яких минулий рік взяла участь наша школа і показала активність та відмінні результати:

• День Перемоги.

• Заходи пам’яті жертв Голодомору.

• Захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану.

• Численні конкурси малюнків.

• новорічні свята.

• Районний фестиваль «Джура».

        У школі діє учнівське самоврядування, здійснюється волонтерська робота. Підрозділом ШМК є соціальна служба. Практичний психолог і соціальний педагог   співпрацює  із районним психологом, спеціалістами соціальних служб, органів опіки та піклування, організацією Червоного Хреста.    

Традиційно учні розпочинають робочий тиждень з виконання державного Гімну України.

      Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції.

      Результатом мобілізації творчого потенціалу лідерів учнівського самоврядування, педагогічного колективу та  батьків стала успішна участь  дітей  у акціях “Ліки учасникам АТО”. Для того, щоб виховувати у дітей почуття доброзичливості, милосердя, бажання прийти на допомогу тим, хто її потребує, проведено акцію «Подаруй частинку радості». Було зібрано декілька ящиків іграшок для малюків з дитячих будинків та передано волонтерам.       Під керівництвом вчителя фізичної культури Денисенка В.В. у  навчальному закладі відбулися змагання у рамках Олімпійського тижня. Найбільш активними учасниками стали учні 6 класу.

                 Також членами учнівського самоврядування систематично перевірялись робочі куточки у класах, вологе прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно плану, щопонеділка відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу. Підсумок роботи шкільного самоврядування висвітлювався у щомісячній   шкільній газеті «Шкільний світ».

6. Правовиховна робота.

    

  Що стосується правової освіти, то вона організована на належному рівні: традиційно  проводиться тиждень правової освіти, приурочений  Міжнародному Дню прав людини, конкурс малюнків “Право очима дітей”, 7 грудня у школі відбулася цікава і захоплююча гра - правовий брейн-ринг "Правознавець-2016". Переможцем гри стала команда учнів 10 класу "Юстиція".  12 грудня  переможці шкільного етапу вибороли почесне ІІ місце у районному етапі правничого квесту “Феміда” серед учнівської молоді. У ІІ семестрі відбулися заплановані зустрічі з представниками міськрайонного управління юстиції, кримінальної міліції, служби у справах дітей та сім'ї. 

Проводяться:

- тематичні загальношкільні лінійки та класні години,

- лекції, бесіди на правову тематику;

- анкетування;

- зустрічі з працівниками правоохоронних органів.

- уроки правознавства.

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.

-тиждень права

 - відвідування проблемних сімей вдома.

Соціальним педагогом  школи регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема   тютюнопаління під час перерв, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин. Проте, за рахунок постійної профілактичної роботи, співпраці з органами внутрішніх справ, на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх Фастівського МРВ УМВС учні школи не стоять.

7. Соціальний захист.

  Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

 -Багатодітні -18 родин,

-дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 12,

-потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС- 15,

- дітей-інвалідів -2,

- неповних сімей-18,

- дітей-напівсиріт-12,

-учнів, схильних до правопорушень -1,

-дітей, що опинились в складних життєвих обставинах-3.

  Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: районний фестиваль «Повір у себе», подарунки до нового навчального року за кошти центру соціальних служб для молоді.  Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей та діти позбавлені батьківського піклування, з 1-4 класів, щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 5 грн. З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класних керівників, соціального педагога, адміністрації школи.

8. Профорієнтаційна робота.

  Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню екскурсії на виробництво, позакласні виховні заходи.

  Активно в цьому році пройшов тиждень профорієнтаційної роботи. У ході тижня були проведені цікаві та інформаційно-насичені заходи. Учні взяли участь у районному етапі конкурсу на суспільно значущий проект учнівського самоврядування у номінації «Вибір професії, як життєвий проект старшокласника».  Активно допомагали у цьому працівники районного центру зайнятості. Не менш активно взяла участь школа у районному заході «Ярмарок професій», де учні вдало презентували свою майбутню професію з використанням мультимедійних технологій.  Значна профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки випускників свідчить про те, що за минулий навчальний рік усі дев’ятикласники працевлаштовані, з них близько 50 % продовжили навчання у 10-му класі, інші – у ПТУ  та інших навчальних закладах.   Минулорічні  випускники 11-го  навчаються у коледжах та  ПТУ.

  

9. Співпраця з батьками.

  Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Батьки допомагають в організації та проведенні екскурсій для учнів школи.  Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дітей  вдома, спілкуються з родинами. 

10. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

  Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.  Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження.  Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі Фастівської  ЦРЛ. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора  школи.

                Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст..22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами.  На превеликий жаль, згідно з вищезазначеними документами, з 2015 року учні 1-4 класів не  забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування   учнів 1-11 класів відбувається за рахунок батьків. Безоплатно харчуються  учні з малозабезпечених сімей, учні    позбавлені  батьківського піклування ,  діти -сироти. Харчування відбувається  згідно графіку на 2-3 перервах у їдальні школи.    У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом. Цікаво і змістовно проводилася робота у пришкільному мовному  таборі.  

11. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

  Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.  Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями.

12. Фінансово-господарська діяльність.

  Будівля школи прийнята в експлуатацію 32 роки назад.  Адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Так за звітний рік батьками та персоналом школи,  за рахунок батьківських коштів, було зроблено:

  • пофарбовано підлогу у спортивному залі;
  • зроблено ремонт із заміною світильників у холі біля початкових класів;
  • 1 клас – косметичний ремонт класу;
  • 2 клас –  надані будівельні матеріали для ремонту шкільного приміщення та світильники для школи;
  • 3 клас –  ремонт у класі , надані будівельні матеріали для ремонту шкільного приміщення та світильники для школи;
  • 4 клас –  надані  будівельні матеріали для ремонту шкільного приміщення та світильники для школи;;
  • 5 клас – косметичний ремонт,  вирівнювання, побілка  стелі, заміна світильників. 
  • 6 клас – косметичний ремонт; будівельні матеріали для ремонту шкільного приміщення;
  • 7 клас – косметичний ремонт класу; будівельні матеріали для ремонту шкільного приміщення
  • 8 клас - косметичний ремонт класу, будівельні матеріали для ремонту шкільного приміщення;
  • 9 клас – косметичний ремонт класу, панелі OSB для І поверху школи;
  • 10 клас – косметичний ремонт , будівельні матеріали для ремонту шкільного приміщення;
  • 11 клас –косметичний ремонт, панелі OSB для І поверху школи.

                Працівниками централізованої бухгалтерії   планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.  Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими    стендами,  проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями та персоналом школи, своєчасно обрізаються дерева, кущі, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи. Через недостатність коштів у бюджеті   повноцінна підготовка нашої школи до нового навчального року стає проблематичною.  Зрозуміло, я як директор використаю для підготовки школи усі можливі резерви: спонсорські кошти, позабюджетні кошти, але їх недостатньо для такого обсягу робіт.

13. Управлінська діяльність.

  Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників.     У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і , в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та программ, перевірка класних журналів, щоденників, поведінки, тощо. Під час здійснення внутрішньошкільного контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступником директора школи Перепелицею І.С.  використовуються діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів з використанням комп’ютера. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

                 Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва  Великомотовилівським   НВО більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідної їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.