Звіт з виховної роботи за 2021-2022 н.р.

Звіт про стан виховної роботи за 2021-2022 н. р.

  Виховання - важлива справа,

                                                                            ним вирішується доля людини.  

      Система виховної роботи закладу заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості школяра, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання дітей: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.

     Основою виховного процесу у закладі є людина як найвища цінність.

Виховна система закладу - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання.

ВИХОВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ СПРЯМОВАНО ЗА ПРИНЦИПАМИ:

  • системності;
  • національної спрямованості;
  • гуманізації та демократизації;
  • творчої діяльності;
  • самостійності і самореалізації;
  • врахування інтересів, запитів різних категорій учнів.

ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ РЕАЛІЗУЮТЬСЯ В ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ :

  • освітньої діяльності;
  • позаурочної та позакласної діяльності;
  • роботи органів учнівського саиоврядування;
  • взаємодії з батьками.

       Виховна робота у Великомотовилівському НВК протягом 2021-2022 навчального року була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцією про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства», Законом України «Про освіту», Законом України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2022 року (Указом Президента України від 25 червня 2017 року №344/2017), концепцією програми «Школа доброзичливого ставлення до дитини», Державною соціальною програмою «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2022 року, проєктом «Безпечна школа» (антибулінг), методичними рекомендаціями з деяких питань організації в закладах освіти виховної роботи у 2021-2022 н. р

Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:

•         військово-патріотичне виховання;

•         громадсько-правове виховання;

•         екологічне виховання;

•         художньо-естетичне виховання;

•         родинно-сімейне виховання;

•         моральне виховання;

•         профорієнтаційне виховання;

•         превентивне виховання

•         формування здорового способу життя;

•         розвиток творчих здібностей.

Та відповідно до основних орієнтирів виховання:

•         ціннісне ставлення до себе;

•         ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;

•         ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

•         ціннісне ставлення до праці;

•         ціннісне ставлення до природи;

•         ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

        Основною метою у вихованні учнів у 2021-2022 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.

        Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

        Виховна робота в 2021-2022 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками.

Педагогічний  колектив  створює  сприятливі  умови  для поліпшення  рівня  виховного  процесу,  плідно  працює  над  виховною  проблемою  «Форму-вання та розвиток в учнів високої патріотичної свідомості, почуття вірності своїй Вітчизні, прагнення до виконання свого громадянського обов’язку».

   Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні   свята, різноманітні заходи. На позакласних заходах  класні  керівники  виховують  національну  самосвідомість,  патріотизм,  формують  фізичну  та  екологічну  культуру,  здоровий  спосіб  життя, та створюють умови для розвитку творчої особистості.      

Зметоюпоширення правових знань, підвищення рівня правової освіти, профілактичної та   превентивноїроботи, також забезпечення повноцінного розвитку   дітей і молоді, охорони та зміцнення їхнього здоров’я, формування фізичних здібностей особистості у 2021-2022 навчальному році було проведено такі заходи:

- Урочиста лінійка «Свято Першого дзвоника»(11 кл., кл. кер., педагог      організатор);

- Акція «Запали свічку» до річниці жертв Голодомору (1-11 кл., ЗДВР, пед.-організатор)

- привітання до Дня вчителя, Дня Збройних Сил України, Днятолерантності;

- заходи до Дня боротьби зі СНІДом, брали участь у акціях «16 днів без

насильства», «Ми - за здоровий спосіб життя».

- Напередодні величного свята Перемоги, з метою вшанування подвигуукраїнського народу у Другій світовій війні, висловлення поваги усімборцям проти нацизму, увічнення пам’яті односельчан, які загинули нафронтах, учні 8, 9 класів впорядкували територіюбіля пам’ятника, що розташований поруч з храмом Різдва ПресвятоїБогородиці у с.Велика Мотовилівка.

- Проводились вікторини та флешмоби «Люби та шануй українськумову» та «Моя вишиванка», «День рідної мови», які сприялиформуванню у школярів любові, поваги та шанобливого ставлення дорідного слова, рідної мови і культури, виховували гордість за великихпросвітителів нашої землі, за наших славних предків, повагу до звичаїві традицій нашого народу.

- Також брали участь у фото-челенджі доДня Соборності України «Україна-це_ми_Київщина 2022» ,«Вишиванамоя, Україно!» та День Єднання 2022 #UAразом_Київщина.

- У рамках тижнів знань безпеки життєдіяльності, проводили бесіди зіздобувачами освіти 1-5 класів, щодо дотримання правил безпеки, а для6-11 класів провели челендж проти шкідливих звичок, оформиливиставкималюнків, плакатів, проводили вікторини.

- За ініціативи членів учнівського самоврядування була проведенашкільна акція «Допоможи птахам взимку», «Великодній кошик длязахисників». Такі благодійні вчинки сприяють формуванню в учнівдоброти, щирості, підтримки один одному, взаємодопомоги, вчать їхбути милосердними і проявляти допомогу ближньому.

- Флешмоб до Дня Вишиванки сприяв згуртованості учасників,духовному та емоційному збагаченню, збереженню національнихтрадицій та їх популяризації.

- До новорічних та різдвяних свят активи класів взяли участь ворганізації свята та створенні фотозон , що сприяло позитивномунастрою, піднесеності, творчому виявленню учнів, подарувалоатмосферу дружності та взаємопідтримки.

- До Дня Героїв Небесної Сотні було проведено інформаційно-просвітницькі та навчально-виховні заходи під загальним гаслом«Небесна сотня». Також відбувся майстер-клас з виготовленняпаперових витинанок у формі ангелів.

- Підготували відео-челендж до Дня Європи «Ми українці, в сім’їєвропейських народів!».

- З метою підняття бойового духуукраїнських захисників, створили відео на підтримку Збройних СилУкраїни.

-Операція «Чистий клас» (1-11 кл. кл. кер.)

За період карантину дистанційноздійснюваласявиховнадіяльність. Згідно з планомвиховноїроботишколи  проводилися (по можливості) заплановані заходи. Результати роботи публікувалися на сторінці нашої школи у Фейсбук.

  • Фоточелендж «Мої домашні улюбленці» (1-11 кл., ЗДВР, кл. кер.)
  • Проєкт «Птахам на допомогу» ( 2кл., кл.керівник, ЗДВР)
  • Вечір зустрічі з випускниками «Школо, пам’ятаймо» (5-11 кл., ЗДВР, пед.-орг., кл. кер. 11 кл. )
  • День єднання – 16 лютого (ЗДВР)
  • День рідної мови- 21 лютого( 1-11кл., вчителі української мови, ЗДВР)
  • Участь у Всеукраїнському уроці фізичної культури (вчителі фізичної культури, ЗДВР)
  • Великдень 2022
  • Перегляд відеофільмів «Чорнобиль - наш біль» (7 -11кл., кл. кер.)
  • День матері
  • День Європи
  • День вишиванки 2022
  • Свято Останнього дзвоника
  • Випускне свято у 4,9,11 класах

Протягом 2021-2022 н. р. проводилось відвідування виховних годин.

Важливе місце у діяльності класних керівників займає робота з батьками. Батьківські збори відбувалися відповідно до чинних положень, де обговорювалися актуальні питання виховання дітей, моделювалися певні ситуації, які могли б допомоги батькам у вирішенні тих чи інших питань спілкування дітей з батьками. Мають місце також індивідуальні консультації для батьків. Батьки класів активно беруть участь у житті класу і школи, а також співпрацюють з радою школи.

    Значну увагу приділяли роботі Ради профілактики правопорушень, профілактиці булінгу у шкільному середовищі та роботі з попередження випадків торгівлі         людьми. Дуже небезпечним та поширеним  стало явище цькування в  українських школах. З учнями школи, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позаурочною діяльністю .

      Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі з тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні заходи.У школі розроблено наскрізну систему бесід та тематичних годин з морально- правового  виховання. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності.

      Формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування. Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну, організовану і прогнозовану за наслідками діяльність. Робота самоврядування налагоджена таким чином, що кожен учень має доручення (постійні, тимчасові).    

Необхідно посилити роботу щодо покращення внутрішньої дисципліни серед учнів та особливо приділити увагу учням «групи ризику». Продовжити ведення індивідуальної роботи спільно з психологом школи.

Враховуючи  результати  навчально-виховної  роботи  та  з  метою  підвищення  її результативності, плануючи роботу на 2022-2023 н. р. МО класних керівників ставить такі завдання:

  1. Продовжувати удосконалювати формиі методи роботи з вирішення науково-методичної проблеми школи «Формування та розвиток в учнів високої патріотичної свідомості, почуття вірності своїй Вітчизні, прагнення до виконання свого громадянського обов’язку».
    1. Формувати  в  учнів  любов  до рідного  краю,  прагнення  поглибити 

знання  про  історію  Батьківщини,  виховувати  гордість за  героїчне  минуле  свого  народу.

3.У  виховній  роботі  продовжувати  пропаганду  здорового  способу  життя, проводити виховнігодини  на  теми  по  профілактиці  шкідливих  звичок  та  правопорушень.

4. Продовжувати  роботу  з  удосконалення  учнівського  самоврядування  та 

активізувати  діяльність  учнівського самоврядування.

5. Активно  залучати  учнів  до  участі  в  загальношкільних заходів.

6. Урізноманітнювати форми виховної діяльності з прищеплення учням

високої  правової  культури,  поваги  до  законів  та  символів  держави.

Проаналізувавши роботу МО класних керівників, можна зробити висновок про те, що класні керівники підвищують свою фахову майстерність , мають результативність у роботі з вихованцями, є активними учасниками акцій проєктів учнівського самоврядування. Роботу МО класних керівників вважати задовільною.